דוגמאות לעיצובים » איך לבנות תיק עבודות (פורטפוליו) שיעזור לייצג אתכם בכבוד?

איך לבנות תיק עבודות (פורטפוליו) שיעזור לייצג אתכם בכבוד?

מעצבים גרפיים רבים בתחילת דרכם מנסים להבין כיצד לבנות תיק עבודות שיעזור לייצג אותם באופן מכובד ויעזור להם למצוא עבודה (זה יכול להיות עבודה כשכיר וזה יכול להיות עבודה כעצמאי). במאמר הבא תוכלו למצוא טיפים חשובים שיעזרו לכם להבין כיצד לבנות תיק עבודות גרפי מכובד.

איך לבנות תיק עבודות (פורטפוליו)?  

בשביל תיק עבודות צריך עבודות

החלק הכי חשוב שאתם צריכים להבין ממש בהתחלה ואפילו עוד בתקופת הלימודים זה שבשביל שתוכלו ליצור תיק עבודות אתם צריכים שיהיו לכם עבודות. עוד בזמן הלימודים חשוב לנסות ולעבוד עם לקוחות אמיתיים (מחוץ למסגרת הלימודים) ולבנות תיק עבודות עם מגוון עבודות שונות כמו: דוגמאות ללוגואים, דוגמאות לבאנרים, דוגמאות לאתרים, דוגמאות לכרטיסי ביקור, דוגמאות לדפי נחיתה וכו’… ככל שיהיה לכם יותר ניסיון ביצירה של עבודות שונות ומגוונות כך גם הפורטפוליו שלכם יהיה יותר מרשים ומגוון.

אם כבר סיימתם את הלימודים ואין לכם עבודות לדוגמא אז כדאי להתחיל וליצור עבודות וכמה שיותר מהר. אחת הטעויות של מעצבים גרפיים מתחילים היא לגבות מחירים גבוהים ובתחילת הדרך חשוב שהמחיר יהיה נמוך על מנת שתוכלו למשוך לקוחות חדשים. חשוב גם להבין שככל שהתיק עבודות שלכם יהיה יותר מרשים תוכלו למשוך יותר לקוחות (גם במחירים גבוהים יותר) או למצוא עבודה כשכירים יותר בקלות ולכן חשוב לבנות תיק עבודות כמה שיותר מהר.

תיק עבודות דיגיטלי

במידה ואתם שולחים קורות חיים דרך אתרים באינטרנט אז רצוי שתיק העבודות יהיה גם אתר אינטרנט או עמוד נחיתה. קיימות כמה דרכים לבנות דף/אתר שמציג תיק עבודות ואם אתם מחפשים חיים קלים פתרונות מהירים כמו Wix יאפשרו לכם לבנות את האתר בקלות ללא צורך בידע טכני, רכישת דומיין ואחסון.

אם אתם מחפשים לבנות אתר יותר רציני הדרך הנכונה עבורכם תהיה בניית אתר וורדפרס. וורדפרס היא בעצם מערכת ניהול תוכן מאוד פופולרית לבניית אתרים שתאפשר לכם ליצור אתרים מורכבים ולערוך אותם בקלות. יחד עם זאת אתם תצטרכו גם לרכוש אחסון ודומיין ואם אתם צריכים עזרה בנושא תוכלו לצפות בעמוד הבא בהשוואת מחירי אחסונים ויחד עם האחסון אתם תצטרכו גם דומיין ובעמוד הבא ניתן לראות רשמי דומיינים ישראליים ואת המחירים שלהם ובסרטון הבא ניתן ללמוד איך להעלות אתר לאוויר .

היתרון המשמעותי של תיק עבודות דיגיטלי הוא שתמיד אפשר לשפר ולעדכן אותו. כאשר אתם שולחים קורות חיים היום יכול להיות שהמעסיק יצפה בהם רק בעוד כמה חודשים וכאשר אתם צוברים עבודות נוספות תוכלו תמיד לעדכן ולשפר את תיק העבודות הקיים.

התאימו את תיק העבודות לדרישות המשרה

במידה ואתם שולחים תיק עבודות למשרה מסוימת אז חשוב להתאים את תיק העבודות או העמוד שאתם שולחים לדרישות המשרה. לצורך הדוגמא עם עיקר הדרישות של המשרה הם נושאים כמו: עיצוב לוגואים או מיתוג עסקי אז יש לוודא שתיק העבודות יציג בעיקר עבודות גרפיות הקשורות לדרישות המשרה. לפי הדוגמא שהצגנו כאן תיק העבודות יצטרך להציג בעיקר דוגמאות ללוגואים וגם דוגמאות למיתוג.

במידה ומי שיבחן את תיק העבודות הוא מישהו מקצועי בתחום אז יש לוודא שכל העבודות שאתם מעלים יהיו עבודות מקצועיות. אם תיק העבודות משמש גרפיקאי פרילנסר אז כאן אתם יכולים להציג כמעט את כל העבודות וגם את העבודות שאתם חושבים שפחות איכותיות. באופן מפתיע לפעמים הלקוחות שלכם יתחברו לדוגמא שאתם לא אוהבים ולעיתים דוגמא אחת שהלקוח התחבר אליה תהיה ההבדל בין אם אתם תקבלו את העבודה או לא.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

למה חשוב לקבל השראה מדוגמאות של מעצבים אחרים?

בזמן שעיצוב ייחודי יכול להתאים למעצבים מסוימים עבור אחרים דוגמאות יחסכו זמן ומאמץ רב. במאמר הבא תוכלו ללמוד למה שימוש בדוגמאות יסייע לכם בעבודה עם לקוחות.

האם מותר להעתיק רעיונות מעיצובים של אחרים?

בין אם זה במודע או לא במודע לעיתים אנחנו נעשה שימוש ברעיונות של עיצובים אחרים בתוך העיצובים שלנו. האם זה משהו שמותר לעשות? ומתי כדאי להימנע מזה?

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות