דוגמאות לעיצובים » למה חשוב לקבל השראה מדוגמאות של מעצבים אחרים?

למה חשוב לקבל השראה מדוגמאות של מעצבים אחרים?

בזמן שעיצוב גרפי ייחודי יכול להתאים למעצבים מסוימים (בעיקר סטודיואים לעיצוב שגובים מחירים גבוהים) עבור אחרים שימוש בדוגמאות לעבודות גרפיות יחסכו זמן ומאמץ רב. במאמר הבא תוכלו ללמוד למה שימוש בדוגמאות יסייע לכם ויקצר את זמן העבודה מול לקוחות.

למה חשוב לקבל השראה מדוגמאות של אחרים?  

קבלת השראה מדוגמאות בעבודה גרפית

אחת הסיבות המרכזיות שהאתר DesignExample נבנה הייתה לתת השראה למעצבים גרפיים אחרים או לבעלי עסקים שהחליטו לעצב בעצמכם ורוצים לקבל רעיונות שונים למה הם יכולים לעשות בעיצוב. במאמר הקודם בנושא של האם מותר להעתיק רעיונות מעיצובים דיברנו על כך שהיום קשה מאוד ליצור משהו ייחודי וכמעט לכל עיצוב גרפי שתרצו ליצור יהיה כבר עיצוב גרפי קיים דומה (עשו כבר כמעט את הכל).

גם כאשר אנחנו יוצרים עיצוב גרפי בעצמנו ואנחנו יוצרים את העיצוב מהראש לעיתים אנחנו מקבלים השראה מעיצובים אחרים שראינו בעבר (אפילו כאשר אנחנו לא מודעים לכך) וזאת הסיבה שלא צריך להילחם בזה ומותר לקבל השראה ורעיונות מעיצובים של אחרים. כל עוד לא מדובר על העתקה של הרעיון ב-100% לא אמורה להיות עם זה בעיה. האלמנט הגרפי היחידי שלא כדאי לבצע בו העתקות הוא כאשר יוצרים עיצוב לוגו מאחר והלוגו של העסק חייב להיות ייחודי.

אם אתם רוצים ליצור עיצוב באנר לעורך דין הדבר הראשון שצריך לעשות זה למצוא דוגמאות לבאנרים של עורכי דין. בשביל למצוא דוגמאות לבאנרים של עורכי דין יש להיכנס לחיפוש של גוגל תמונות ושם לכתוב בחיפוש “באנר לעורך דין”. אם החיפוש לא יניב דוגמאות איכותיות אפשר גם לחפש ביטויים באנגלית כמו “Banner For Lawyer”. מתוך הדוגמאות שתמצאו נסו לקחת את הדוגמאות הטובות ביותר ולשלב את המאפיינים שלהם לבאנר מנצח.

למה חשוב לקבל דוגמאות לעבודות מלקוחות

כשהתחלתי את דרכי בתור מעצב לוגו מתחיל אחד הדברים שלמדתי במהרה היה לא להסתמך על מה שהלקוח אומר ולמדתי שיש להתעקש על כך שהלקוח יספק דוגמאות לעבודות שהוא מתחבר אליהם בסגנון של מה שהוא מחפש.

כדי להבין למה זה חשוב אנסה לתת לכם דוגמא למצב שהיה קורה לעיתים קרובות. כאשר למשל לקוח היה פונה אליי היה מבקש לוגו שמשדר “מקצועיות” למדתי מהר מאוד זה שלביטויים כמו לוגו “ייחודי”, “מקצועי”, “סמכותי” וכו’.. אין הרבה משמעות בעיקר כאשר הם מגיעים כדרישה מהלקוח.

הביטויים האלו כמו “לוגו מקצועי” לא באמת מסייעים לנו להבין מה הלקוח מחפש ואנשים שונים מפרשים את הביטויים בצורה שונה. אז יכול להיות שלקוח אומר שהוא מחפש משהו “מקצועי” והתפיסה שלו ושלי למילה מקצועי שונה באופן קיצוני. ואם אני אצור משהו שונה לגמרי ממה שהלקוח מחפש הוא לא יהיה מרוצה מהתוצאה ולא נצליח להתקדם הלאה. בשביל שאני אוכל להבין מה משדר מקצועיות בקרב הלקוח אנסה לבקש ממנו לשלוח דוגמאות של לוגואים בסגנון של מה שהוא מחפש ועל פי זה אבסס את העיצובים.

דוגמאות יעזרו להבין בצורה טובה יותר מה הלקוח מחפש ויסייעו להגדיל באופן משמעותי את אחוזי ההצלחה בפרויקטים השונים. כמובן שיש לסייע ללקוחות למצוא דוגמאות וכאשר הלקוח בוחר לא לשתף פעולה ומראה חוסר רצינות בדרך כלל עדיף לוותר עליו ולמצוא מישהו יותר רציני לעבוד איתו. בסופו של דבר אנחנו לא קוראי מחשבות ועבודה עם לקוחות שלא משתפים פעולה עוד מההתחלה היא בדרך כלל תהיה בזבוז זמן לשתי הצדדים.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

איך לבנות תיק עבודות (פורטפוליו) שיעזור לייצג אתכם בכבוד?

מעצבים מתחילים רבים מתקשים להבין איך ניתן לבנות תיק עבודות שיעזור לייצג אותם באופן מקצועי. במאמר הבא נסייע לכם עם כמה טיפים חשובים בנושא.

האם מותר להעתיק רעיונות מעיצובים של אחרים?

בין אם זה במודע או לא במודע לעיתים אנחנו נעשה שימוש ברעיונות של עיצובים אחרים בתוך העיצובים שלנו. האם זה משהו שמותר לעשות? ומתי כדאי להימנע מזה?

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות